lun. sept. 26th, 2022

Aproape fiecare ligă sportivă profesională importantă din întreaga lume se află într-o pauză nedeterminată din cauza pandemiei romane de coronavirus în curs de desfășurare. Nu există NBA, nici Liga Campionilor, nici Jocuri Olimpice. Dar o opțiune puțin probabilă a început să umple acel gol pentru spectatori: jocurile video competitive. De ani de zile, ligile e-sport au încercat să imite sporturile tradiționale pentru a ajunge la un public mai mare și mai popular. Dar cu milioane forțați să rămână acasă, aceste ligi au trebuit să se adapteze într-un mod care subliniază natura lor digitală. „Aici sunt rădăcinile noastre”, spune Dominique Gelineau, directorul general al Call of Duty League din Toronto Ultra.

În ultimele câteva săptămâni, aproape fiecare ligă sportivă importantă din lume – inclusiv CDL, Overwatch League, ESL Pro League, Flashpoint și mai multe competiții League of Legends – a trecut la un format online. De obicei, aceste jocuri sunt jucate offline într-un mediu de studio sau arena. Jucătorii urcă pe scenă, fanii devin nebuni, iar jucătorii păstrează energia cu comentarii infecțioase. Recreând că atunci când toată lumea, de la jucători până la producătorii evenimentului, lucrează de acasă, își creează propriul set unic de provocări.

La sfârșitul lunii februarie, IEM Katowice 2020, una dintre cele mai importante competiții Counter-Strike din lume , a avut loc într-un stadion gol de 11.000 de locuri, după ce guvernul polonez a declarat interzicerea adunărilor în masă, cu mult timp înainte ca evenimentul să înceapă. În această perioadă, Craig Levine, director global de strategie pentru CS: GO ESL Pro League, și-a dat seama că vor trebui să facă unele schimbări. Liga a planificat inițial să-și joace sezonul regulat într-un studio din Malta, cu finalele programate pentru un eveniment la Denver. Echipa a trecut prin câteva opțiuni, inclusiv să joace într-un studio fără fani, dar, pe măsură ce situația a crescut, s-au decis să joace întreaga competiție online.

Call of Duty League - Lansare Weekend

Acest lucru a creat câteva probleme potențiale. În primul rând, competiția a fost menită să fie una globală, cu echipe din întreaga lume concurente. Acest lucru a fost mai puțin viabil pe măsură ce restricțiile de călătorie au devenit mai abundente, astfel încât liga s-a reorganizat cu divizii special pentru Europa și America. „Am trecut de la un produs global, la două produse continentale, în esență, pentru a rezolva o latență care nu este încă atât de bună peste Atlantic”, spune Levine.

A existat, de asemenea, problema producției efective a evenimentelor. Spre deosebire de multe ligi, ESL operează încă un studio pentru un echipaj de producție schelet, în timp ce jucătorii concurează de la casele lor sau de la facilitățile echipei. Chiar și în continuare, au început mici. Prima transmisie online a fost relativ simplă; nici nu puteai vedea jucătorii înșiși. „Prima zi a Pro League a fost căderea lui X și Os, elementele de bază ale acesteia”, spune Levine. „Apoi, începând cu a doua zi, a treia zi și, în fiecare zi, am început să adăugăm alte elemente de producție; mai multe videoclipuri de la jucători la alte evenimente, mai multe interviuri cu jucătorii de la facilitățile echipei. Am vrut să ne asigurăm că spectacolul va continua. ”„AM VRUT SĂ NE ASIGURĂM CĂ SPECTACOLUL VA CONTINUA.”

Alte ligi s-au îndepărtat complet. La fel ca ESL Pro League, League of LegendsChampionship Series intenționa inițial să își continue sezonul într-un studio fără fani prezenți, dar în cele din urmă au fost obligați să intre online. „Ne-am dat seama că forțarea tuturor în arenă este probabil ceva ce nu ar trebui să facem”, spune comisarul LCS Chris Greeley. Dar LCS a făcut lucrurile și cu un pas mai departe, cu o transmisie complet la distanță. Fiecare persoană implicată lucrează de acasă, ceea ce înseamnă că telespectatorii pot vedea lucruri precum shiba inu al comentatorului Josh Leesman apărând într-o transmisie live. Greeley spune că echipa de producție a creat noi instrumente pentru a simula experiența de a fi într-o cabină de difuzare, astfel încât să poată lucra de acasă „dar într-un mod în care simți că suntem toți împreună în camera de control”.

Liga a trebuit, de asemenea, să facă unele modificări pentru a se asigura că toată lumea joacă corect. Într-un mediu de studio, totul este controlat; în LCS, jucătorilor nu li se permite nici măcar să își scoată perifericele de joc din clădire. Dar acest nivel de supraveghere nu este posibil online, astfel încât LCS a instituit alte măsuri. Acestea includ înregistrarea pe ecran, rularea comunicărilor în joc prin servere Discord operate de ligă și difuzarea jocurilor cu întârziere, astfel încât jucătorii să nu poată câștiga un avantaj semnificativ din vizionarea competiției. În mod similar, ESL Pro League folosește instrumente proprii anti-trișare în timpul meciurilor și, de asemenea, ține în evidență jucătorii prin intermediul camerelor web. Acestea au un avantaj suplimentar: nu numai că vă puteți asigura că persoana care joacă este cine spune că este, dar primiți și imagini suplimentare pentru difuzare.

Există, desigur, unele probleme neașteptate cu o tranziție atât de mare. De exemplu, unii difuzori LCS își vedeau internetul restricționat în mijlocul unui joc, deoarece consumau atât de multă lățime de bandă. A fost, de asemenea, o ajustare logistică semnificativă pentru echipe și jucători. Pentru Toronto Ultra, echipa tocmai se pregătea să deschidă un nou centru de practică când au fost forțați să lucreze de la distanță. Din fericire, majoritatea jucătorilor și personalului locuiesc în același complex de apartamente, așa că sunt în continuare capabili să păstreze legătura.https://platform.twitter.com/embed/index.html?dnt=false&embedId=twitter-widget-0&frame=false&hideCard=false&hideThread=false&id=1241519887735914498&lang=ro&origin=https%3A%2F%2Fwww.theverge.com%2F2020%2F3%2F27%2F21196237%2Fesports-leagues-online-coronavirus-call-of-duty-overwatch-league-of-legends&siteScreenName=verge&theme=light&widgetsVersion=ed20a2b%3A1601588405575&width=550px

Gelineau spune că echipa a menținut același program de antrenament ca înainte, în încercarea de a păstra un sentiment de normalitate. „Cea mai mare provocare pentru noi a fost, aceștia sunt jucători tineri, mulți dintre ei s-au îndepărtat pentru prima dată, asigurându-se astfel că sunt susținuți și că știu că nu sunt singuri în acest sens”, explică ea. . Deși sezonul CDL nu a început încă din nou, ea remarcă faptul că echipa va face ceva similar pentru zilele de joc, jucătorii păstrându-și aceleași ritualuri înainte de joc – fie că este vorba de o listă de redare specială sau de o masă înainte de joc – pentru a rămâne concentrat, ceea ce va face să fie deosebit de important, deoarece sunt obișnuiți să trăiască evenimente. „Nu primești răcnetul mulțimii”, spune ea, „sau să te liniștiți de la oamenii din jurul tău”.

Alte echipe au configurări diferite. Biroul LA al lui Gen.g – care găzduiește echipele sale Fortnite, CS: GO și NBA 2K – rămâne deschis; echipa spune că a fost concepută pentru a rula cu personal minim. „Acest lucru permite jucătorilor noștri să intre într-un mediu sigur / curat, unde pot mânca, practica și concura în turnee online în siguranță”, spune directorul general Nathan Stanz, menționând că toți jucătorii echipei locuiesc la câțiva pași.

Unele echipe sunt mai împrăștiate. În ESL Pro League, echipa CS: GO a Complexity Gaming este răspândită în Danemarca, cu un jucător în prezent stabilit în Bulgaria. Este o configurație incomodă, dar, după cum remarcă Kyle Bautista COO pentru complexitate, avea și mai mult sens decât să-i întorci pe toți înapoi la baza echipei din Texas. „Am vrut să ne asigurăm că ne păstrăm jucătorii în siguranță și într-un spațiu mental bun”, spune el.

Indiferent de echipă sau ligă, toată lumea are de-a face cu momente incerte și o situație care se schimbă constant. După cum remarcă Greeley, „nu există un manual de pandemie”. Și cu milioane blocate acasă în căutarea divertismentului, e-sporturile sunt una dintre singurele opțiuni live. ESL Pro League spune că a doua zi de joc online a fost „cea mai vizionată zi de difuzare a unui sezon ESL Pro League vreodată”, în timp ce LCS a menținut un nivel de vizionare destul de consistent și omologul său chinez, League of Legend s Pro League a înregistrat o creștere de 30% a spectatorilor de la an la an, când a revenit la jocul online.

„Pe măsură ce alte sporturi și divertisment s-au întunecat, probabil că am beneficiat din greșeală”, spune Levine.

Total Page Visits: 862 - Today Page Visits: 1

By beZu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.